Bangkok voor beginners

De eerste update vanuit Azië! Wat heerlijk om er te zijn.

Onder het mom van ‘dat doet iedereen’ hebben we expres geen hotel bij Khao San Road gekozen,  en dus zitten we nu in een guesthouse (Baan Udom) middenin Chinatown. Als we naar buiten kijken zien we vooral autowerkplaatsen. De ‘locals’ vermaken zich in hun vrije tijd met het spelen van een bordspelletje onder ons raam en zwaaiden vanmorgen vrolijk toen ik met mijn brakke jetlag-hoofd een kijkje nam vanaf het balkon. Terwijl ik dit schrijf zijn we aan bijkomen van een heerlijke eerste vakantiedag in Bangkok!

Vanmorgen een beetje uitgeslapen en gegeten bij River View (een guesthouse om de hoek). Toen we terug aan het slenteren (volg het tempo van het land) waren naar het guesthouse kwamen we een, in eerste instantie schattig, oud mannetje tegen die zijn imago snel verloor toen hij in het Engels tegen ons begon te babbelen. Hij riep Michael bij zich met de woorden ‘I know Holland, come! I tell you, for men, not for her (wijzend naar mij). Mike liep naar hem toe en de man fluisterde zacht in zijn oor ‘I been to Zeedijk.’ Over uiterlijke schijn gesproken…

Terug in de kamer een planning voor de dag gemaakt. Eigenlijk met maar één doel: het scoren van een busticket voor de nachtbus naar Chong Mek waar we de grens over moeten naar Laos. Het openbaarvervoer is hier strak geregeld dus de reis naar het busstation verliep smooth (red. met de trein, subway en bus totale reistijd +/- 2 uur). Het kopen van het ticket was ietwat ingewikkelder, maar lukte uiteindelijk waarna we ons weg tevreden vervolgden naar Khao San Road (toch maar wel…) om wat te eten. Terwijl we op het terrasje zaten kwam er een donkere regenwolk aan drijven en zagen we de mensen hun marktkraampjes haastig ‘inpakken’ met zeil. De bui liet even op zich wachten maar kwam uiteindelijk naar beneden toen wij in de tuktuk zaten op weg naar Chinatown. Natuurlijk zaten wij in de enige tuktuk die niet aan de zijkanten afgedekt was met zeil en dus waren we al snel tropisch nat. Om onszelf te troosten hebben we bij de 7eleven even twee biertjes gehaald die we, nadat we geproost hadden met de overburen (die hetzelfde idee hadden), heerlijk hebben opgedronken op het stoepje voor het guesthouse.

We gingen vervolgens nog even naar onze deluxe kamer om wat droogs aan te trekken en zijn toen op zoek gegaan naar een plek om wat te eten. Die plek vonden we bij Samsara café & meal. Erg traditioneel en vooral pittig gegeten (aan een halve liter Singha had Michael voor het blussen niet genoeg). Morgen vertrekken we vanaf The North/eastern busterminal om 20.00 met de nachtbus naar Laos waar we om 6.00 aankomen. Vanaf de grens gaan we naar Paksé waar we één nacht zullen overnacht in guesthouse Sabaidee2.
‘See you’ in Laos

Grtz. M&L

Categorieën: Uncategorized | 3 reacties

Berichtnavigatie

3 gedachten over “Bangkok voor beginners

1. jet

Hey wereldreizigers, Zit al een half uur te typen, is alles opeens weg. Houd het nu maar kort want na 2 verhuizingen heb ik het wel een beetje gehad! Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en nu waarschijnlijk ook de reis Bangkok Laos hebben volbracht. Ook hier ‘tropische regenbuien’ Verschrikkelijk….alleen is het niet warm en moet je zelf fietsen. De Batelanen zitten inmiddels in Jakarrta en logeren in het questhouse waar wij ook waren Lies, leuk he. Morgen gaat Rik naar de Appel en dan hebben we er nog maar 1. Nog 2 dagen en dan ga ik even lekker een week instorten. Spreek jullie snel. Dikke kussen van ons allemaal. Jetxxx

2. Danielle

Jullie vervelen je geen seconde als ik het zo lees. Leuk om jullie zo te kunnen volgen! Veel plezier! Liefs, Danielle x

3. mar

Op en neer hoppend van Jakarta naar Bangkok terwijl de heuse zomer in nederland naderbij komt aanstaande week. Ondank of juist door de miezerige regen doet de thaise basilicum, de courgette en de peterselie het prima in mijn tuin. Geweldig jullie verslag via de electronische route, selamat jalan en sampai bertemu, abraco, marianne